Pedrali
'The Colours of Lightness' stand at Salone del Mobile
— 2024
Inspired by the illimited expanse of the sky, “The Colours of Lightness” is a chromatic voyage, beginning with the warmth of a captivating dawn and culminating in the cool embrace of dusk, only to restart the journey anew in an unbound continuum.
We’ve interpreted the world of Pedrali through an installation featuring a large circular table reminiscent of a sundial, symbolizing the passage of time and radiating the essence of “The Colours of Lightness”.
Adorned with the hues of sunrise and sunset in an infinite palette, it serves as a ‘living mood board’, showcasing a collection of objects, photos, videos, materials, fabrics, finishes, and products in which we’ve encapsulated the Pedrali universe. The overarching theme of lightness imbues each element with an almost ethereal grace.
Yet, this table transcends mere display: it ignites spontaneous expression, giving rise to free associations and organic compositions. Like the Sun’s journey across the sky, casting ever-changing shadows and illuminating new facets of color, the table evolves with each subtle shift of light, reflecting the passage of time.
It is a symphony of shades, an infinite and cyclical dance of pigments that captures the dynamic interplay between light and space. At a closer glance, the essence of Pedrali stands out, and the philosophy of our DWA world comes into focus.
From dawn to dusk, then from dusk to dawn, and then again, “The Colours of Lightness” explores realms where every nuance tells a story and every moment unveils a revelation.
Ispirato alla sconfinata volta celeste, “The Colours of Lightness” invita a un viaggio cromatico, che parte dal calore di una seducente aurora per arrivare al fresco di un avvolgente crepuscolo, e ricomincia daccapo, in un continuum senza limiti di spazio.
Abbiamo interpretato il mondo Pedrali con una installazione in cui un grande tavolo circolare simile a una tela-meridiana segna il tempo e riluce dell’essenza dei cicli di “The Colours of Lightness”.
Questo tableau è stato spalmato con le tonalità dell’alba e del tramonto in una palette illimitata, creando in un ‘live moodboard’, una raccolta di oggetti, foto, video, materiali, tessuti, campioni di finiture e prodotti che per noi traducono l’universo Pedrali: la fluidità infinita della luce e del colore, in cui il fil-rouge della leggerezza infonde a ogni elemento una grazia quasi eterea.
Ma questo tavolo non è semplicemente una vetrina, un moodboard: è la scintilla che accende quell’espressione spontanea, da cui nascono libere associazioni e composizioni organiche. Mentre il sole attraversa il cielo, proiettando ombre sempre mutevoli e illuminando nuove sfaccettature di colore, il tavolo si evolve, riflettendo il passare del tempo con ogni sottile cambiamento di luce.
È una sinfonia di tonalità, una danza di pigmenti infinita e circolare, che rispecchia il gioco dinamico tra luce e spazio. E a uno sguardo ravvicinato emerge l’anima dello stand Pedrali, in cui si incarna la filosofia del nostro mondo DWA.
Dall’alba al tramonto, e poi di nuovo dal tramonto all’alba, “The Colours of Lightness” invita alla scoperta di universi, dove ogni sfumatura racconta una storia e ogni momento è una rivelazione.
Photo: Matteo Bellomo