Crack
Furniture collection
— 2020
Going beyond the design of the object and intervening directly in the production process of the material was the starting point of the Crack collection, created in collaboration with Marni Due Ci, which has been working with marble for years.
Investigating the effects of a controlled crack on a stone slab becomes the pretext for rethinking a material like marble, highlighting and enhancing its fragile and delicate side. This process of breaking, guided by the hand of the designer, preserves a randomness dose which it is impossible to control and which gives each product a unique character.
The grid of cracks enriches the aesthetics of the stone by designing a pattern that plays on colour contrasts.
The collection was later declined in the design of a series of furnishings such as tables and consoles, and floor and wall coverings, which combine the graphic signs of colour patterns with the natural appearance of stone and its imperfections.
Andare oltre la progettazione dell’oggetto e intervenire direttamente nel processo di produzione del materiale è stato il punto di partenza della collezione Crack, ideata in collaborazione con Marni Due Ci che si occupa da anni della lavorazione del marmo.
Investigare gli effetti di una spaccatura controllata su una lastra di pietra diventa il pretesto per ripensare ad un materiale come il marmo mettendone in luce e valorizzandone il suo lato più fragile e delicato. Questo processo di rottura guidata dalla mano del progettista conserva una dose casualità sulla quale è impossibile intervenire e che conferisce ad ogni artefatto un carattere di unicità.
Il reticolo di crepe arricchisce l’estetica della pietra disegnando un pattern che gioca sui contrasti di colore.
La collezione si è declinata in un secondo momento nella progettazione di una serie di arredi come tavoli e console, e di rivestimenti per pavimenti e pareti, che combinano i segni grafici dei pattern di colore con il sapore naturale della pietra e delle sue imperfezioni.
Crack is a project by Manuel Coltri, designed by DWA Design Studio.